GULDAGER CAMPING 2013

Vi havde netop fået ny campingvogn, og skulle på første tur i 2013, udover de par gange, vi var på vintercamping i den gamle vogn. Mens vi ventede på campingvognen blev bygget, tog vi en tur med sønner og svigerdøtre til Thailand i forbindelse med påsken. Campingvognen blev endelig leveret - læs evt. om den her Ny Cabby Caienna 620 F3 og vi skulle finde et sted, hvor vi havde lyst til en lille forlænget St. Bededagsferie.

Valget faldt på Guldager Camping. Sidste år besøgte vi pladsen 2 gange, og vi var meget begejstrede for den - læs om vores ture og campingpladsen her GULDAGER CAMPING. Samtidig er den faktisk ret billig at bo på, men det er ikke det afgørende. Der er simpelthen så fredeligt og skønt at være der. Der er masser af natur og der er ikke langt til stranden. Pladsen ligger ved Saltum i det nordjyske. Desuden får man en hjertelig og varm velkomst og betjening af Pernille, der driver pladsen med sin mand Jon.

Dejlig parcel med hæk næsten hele vejen rundt. Parcellen var 180 m2, så der var plads nok at brede sig på.

Der er dejlige bad og toiletter, hytter til udlejning, parceller der ligger skønt i det kuperede terræn, og for os med en til tider stresset hverdag, hvor vi skal forholde os til mange problemer, er det ren terapi at holde fri og slappe af på sådan en plads. Ja, det er nærmest sådan, at tingene falder på plads, og alt nok skal ordne sig, når stilheden trykker mod ørerne, og det største man skal tage stilling til er, hvad man skal have at spise næste gang :-)) DET er camping, når det er bedst. Vi vil også gerne ud og se og opleve, men der skal være tid til at lade roen falde over os, og vi kan sagtens være af sted en weekend, uden vi foretager os noget som helst udover at gå eller cykle en tur.

Vi ankom torsdag aften ved 20-tiden. Jeg havde fri fra arbejde kl. 17.00 og var hjemme lidt før 18.00. Jeg skulle lige klippes, og så skulle vi pakke det sidste. Vi fik en rigtig god parcel med masser af plads og hæk næsten hele vejen rundt om. Det øsregnede, da vi ankom, så vi ville vente med at stille telt op. Vi skulle også først have stillet sulten. Vi havde endnu ikke fået aftensmad. Næste morgen kørte vi faktisk hjem igen, da vi havde fået morgenmad, for vi skulle til konfirmation, og det var lettere at gå i bad hjemme og trække i det pæne tøj, end at slæbe det hele med på camping. Vi var tilbage på pladsen igen fredag aften ved 20-tiden, så egentlig kunne vi ligeså godt have ventet med at køre derop til efter konfirmationen, men vi var så spændte på at tage vognen i brug, så vi ville ikke gå glip af den overnatning :))

Lørdag skulle vi en tur til Caravan Center Løkken og hente kemi til toilettet. Vi kom forbi Saltum Kirke. Man kommer forbi kirken, hvad enten man skal til Jambo Camping, Saltum Strand Camping eller Guldager Camping. Vejret var egentlig godt, men det så flere gange ud til regn.

Caravan Center Løkken - tidligere hed den HKS, og havde meget rimelige priser. Nu er det mere moderate priser, men de sælger en del af HKS´ varer fra Camp Forever. Der er mange forskellige ting, og man er nødt til at undersøge de forskellige dimser, for sæt nu at det lige var det, man ikke vidste, man manglede :-)) Denne gang blev det ved toiletvæske og noget anti-skrid til skabene.

Vi fortsatte mod Hjørring, og kom til at tilbringe lidt tid bag traktoren med tyrekalven. I Vendsyssel tager tingene den tid, de tager. I Hjørring kom vi forbi Metropol Shopping - butikscenter med masser af butikker, men det var ikke målet for vores tur. Det var Elgiganten, for jeg skulle have en ny kaffemaskine til campingvognen. Den gamle var 10-12 år gammel og selv efter ihærdig afkalkning, tog det næsten en halv time at lave en kande kaffe.

Vi vendte tilbage til lidt sen frokost, som vi nød i forteltet. Bagefter kaffe lavet på den nye kaffemaskine, og det tog jo slet ingen tid. Vi grillede til aften - kylling med nye udenlandske kartofler og salat. Selvom det så ud som om, vi ville få regn, blev det ikke til noget. Næste dag skulle vi have gæster. Min veninde og hendes ven kom lige over middag, og vi gik en tur til stranden. Det blæste en del, og vi vendte tilbage til campingpladsen og hyggede os i forteltet. De ville ikke spise med til aften. Vi trak ind i vognen og spiste aftensmad pga. blæsten, for vi havde ingen opvarmning med til teltet.

Mandag havde vi ekstra fri, da jeg skulle have brugt den sidste feriedag. Vi var næsten alene på pladsen. Vi kunne bare køre, når vi havde lyst og betale når vi kørte. Det regnede, da vi stod op, men over middag klarede det op, og vi nød dagen i fulde drag. Vi kørte hjem meget sidst på eftermiddagen, og jeg ved, at vi kommer igen :-)))

Selvom det flere gange så ud, som om vi ville få regn, blev det ikke til noget.

Efterhånden blev vejret rigtig dejligt, og det var næsten for varmt at drikke kaffe i forteltet. Lige ved siden af vores parcel var der en sti ud til grusvejen, der fører til stranden. Der var også adgang til naturområdet "Lille Norge" gennem en låge.

Jeg rykkede ud i solen og læste - det var lige til at holde ud :-) Aftensol på vores vej.

Tur på stranden om søndagen med vores venner. Vesterhavet er altid fascinerende, jeg bliver aldrig træt af det.

Mandag over middag fik vi igen sol. Vi nød at være på camping igen.

Jeg benyttede lejligheden til at se mig om på pladsen. Her toiletbygningen og affaldsplads. Det ligger midt på pladsen, så der er ikke langt næsten uanset, hvor man ligger. De forskellige områder er forbundet med stier, så man kan skyde genvej.

Der er mange skønne pletter på pladsen, og når der bliver mere grønt, bliver det hele bare endnu dejligere. Der er parceller for enhver smag. Sol, skygge, læ, åbent.

Det hele ser så fredeligt ud, men det var jo også mandag og arbejdsdag for de fleste. Alle 3 gange vi har været på pladsen, har der været liv og en dejlig stemning.

Så skal vi til at pakke sammen. Selvom det startede med regn om morgenen, blev teltet alligevel tørt.