DCU-CAMPING GJERRILD NORDSTRAND

Som jeg skrev i foregående beretning om vores tur med PUCK til Dansk Motor- og Maskinsamling, stillede vi vognen på en campingplads ikke langt derfra, så den var klar til Kr. Himmelfartsferien. (Læs evt. mere om turen med Puck her PUCK 2013 - DANSK MOTOR- & MASKINSAMLING.

Vi ankom til DCU-Camping Gjerrild Nordstrand onsdag aften lidt sent. Jeg havde først fri kl. 17.00 og skulle lige hjem og pakke det sidste. I sidste øjeblik blev det aftalt, at vi skulle holde Kr. Himmelfartsferien med vores venner Per og Karen Marie. De dukkede op endnu senere end os onsdag aften. Tidligere har vi camperet meget med dem, men af forskellige årsager har de ikke camperet så meget de sidste par år.

Gjerrild Nordstrand var en fin og velholdt plads. Der var forskellige opdelinger af områder og meget store parceller. Facilitetsbygningerne var ikke gamle og som på andre DCU-pladser, var der gratis varmt vand. Pladsen var næsten fuld, men der var ikke en masse uro. Der var en dejlig feriestemning på pladsen.

Næste morgen tegnede det til at blive en ok dag vejrmæssigt. Morgenmaden kunne indtages udenfor, så vi skyndte os at sætte borde sammen. Vi snakkede det meste af formiddagen væk, men besluttede at vi ville køre en tur ud og se på området. Da vi havde været af sted med PUCK, havde der været mulighed for at se en gårdbutik - Louises Verden, men det blev ikke til noget, da jeg var så optaget af de gamle motorer og maskiner. Så vi kørte dertil først.

Mens vi dækkede bord til morgenmad, forsøgte Per at sætte netfront på solsejlet, men der manglede vist en stang. Bagefter sad vi og snakkede, indtil vi skulle på tur. Det er vist første gang Per har shorts på i år - det er i hvert fald ikke fordi han har benene i gips :-)

Vi havde en god parcel. Egentlig tror jeg, at Per og Karen Marie skulle have ligget på pladsen ved siden af os, men lejrchefen sagde, at den var udlejet. Det var den ikke, for der kom ingen der hele Kr. Himmelfartsferien. Per og Karen Marie havde bestilt plads tæt på os. Det var de også, men jeg tror, der gik noget galt for det var egentlig den ved siden af, de skulle have.

Louises Verden er en gårdbutik, der sælger Limousine-kød, forskellige specialiteter og gaver og brugskunst.

Louise fortalte, at hun er ved at udbygge butikken, så der bliver en lille café også. Der var rigtig mange sager at se på.

Vi spiste sen frokost på havnen i Bønnerup. Jeg syntes, det var synd at skæmme udsigten på havnen med de store vindmøller.

Eftermiddagskaffe i næsten sol :-) Vi fik en mad til aften, fordi vi ikke var så sultne efter en sen frokost. Aner ikke, hvad Flemming er ved at fortælle.

Efter maden gik vi ned til stranden, der ligger 300 m fra pladsen og så på solnedgangen.

Solen var nu helt væk, men de unge mennesker sad stadig og hyggede sig på stranden. Vi varmede os med en kop kaffe og en whisky og rom.

Fredag skulle vi ind og se lidt på Grenå. Jeg havde ikke været andet end på gennemfart i Grenå tidligere. Vi parkerede og gik rundt og så på byen. Det blev mest til gågaderne og butikkerne, og det er faktisk utroligt som danske gågader ligner hinanden :-) Det blev nu en billig omgang, for der var ikke rigtig noget, der fristede. Himlen åbnede sine sluser for en heftig byge, og vi smuttede ind et sted og spiste frokost. Per og Karen Marie fik en omelet og Flemming og jeg en club-sandwich. Vi kunne se, at parkeringen snart udløb, så vi vendte tilbage til bilen. Vi blev enige om at fortsætte til Ebeltoft, selvom vi har været der rigtig mange gange.

Grenå Kirke - også Sankt Gertruds Kirke - på torvet i Grenå Pæn og enkelt udsmykket kirke.

Samme - bare fra en anden vinkel.

Bygning overfor kirken på torvet. Den mindede mig om Det gamle Rådhus i Aalborg. Denne her var dog temmelig forsømt. Der var også andre små idylliske gader, men byen var ikke så hyggelig som Ebeltoft, så vi besluttede os for at køre dertil.

Vejret var lidt blandet, og det var folks påklædning også. Nogle i huer og tyk jakke og andre i sandaler og bare arme.

Vi nærmest faldt over en café, hvor vi kunne få kaffe og belgiske vafler med softice og syltetøj. Der var en hyggelig gårdhave med solskin og endnu engang blev min hang til søde sager afsløret :-)

Apotekerens Lodvig - Læs historien her om de stakkels unge mennesker I sommeren 1905 skete der noget i Ebeltoft Ebeltoft rådhus.

Ikke flere stop, hvor vi kan indtage noget - vi får alt for mange kalorier på sådan en tur :-) Så vi fortsatte vores tur rundt i byen - vi havde bedre af at røre os lidt.

Der er flag overalt i byen - pga. Kr. Himmelfartsferien???

Vi kom forbi en flot magnolia eller som det også kaldes - tulipantræ.

Der var dejlig udsigt til vandet med mellemrum. Ebeltoft er en hyggelig by.

Vi kom forbi en marskandiser med dette skilt i vinduet :-) Aftensmad og hygge i vores venners vogn.

Lørdag og søndag tilbragte vi på pladsen. Dvs. Per og Karen Marie kørte lige en tur til Grenå igen, for Karen Marie havde fortrudt, hun ikke købte en bluse dagen før, og nu kunne hun slet ikke undvære den :-) Vi havde besøg af værkføreren fra Hinshøj Caravan, hvor vi havde købt vognen. Han var sammen med en mekaniker på pladsen for at lave gastest på vogne. Aldefyret drillede os - vi kunne ikke få det til at sende varmen rundt på 230 volts pumpen. Det var kun gulvet, der blev varmt. Det var heldigvis ikke vinter, så vi kunne sagtens holde varmen, men vognen skal på værksted på et eller andet tidspunkt, når vi kommer hjem, så det kan blive lavet. Jeg gik en tur og tog lidt billeder af pladsen. Senere på dagen cyklede Per og Flemming en tur, mens Karen Marie og jeg gik en tur for at tage nogle fotos af anemonerne i skovbunden.

Et kig hen ad "vores" vej.

Det var en god parcel med sol (når den skinnede) :-) En anden af pladsens veje. Generelt var det pæne, store parceller.

En af legepladserne. Minigolfbane.

Forårsskovbund

Nogle af anemonerne var helt hvide... .... andre var nærmest lyslilla.

Vores venner var blevet en anelse misundelige på vores rejsetelt, og da vi havde pakket søndag, kørte vi til Hinshøj Caravan for at købe et til dem også. Det havde været en rigtig dejlig Kr.Himmelfartsferie med gode oplevelser og dejligt selskab. Vi havde snakket om, hvorvidt det var muligt at holde efterårsferie sammen, så nu kan vi hver især tænke over, hvor vi gerne vil hen.